En liten strikke og hekleoppdatering på tampen av året!

Vi er nå på juleferie hos søsteren min og på et par kvelder har jeg nå heklet et par ballerinatøfler i Alfa garn fra sandnesgarn som tanteungen min på 12 skal gi til en venninne i julegave. Brukte ca 50gr + kant og bånd. ca str 35-37

Før vi dro nordover ble jeg ferdig med et par pulsvarmere til ei lita jente på 3år. Ettersom jeg glemte å skrive ned antall masker og omganger ble dem litt forskjellige, men tror ikke jenta brydde seg om det. Deilige ble dem iallefall. Strikket  et kvadrat i dobbelt alpakkagarn fra sandnesgarn på pinne nr 3,5, for så å sy dem sammen.

Har også laget en sokk i str 5-6 mnd. Skal få skrevet ned oppskriften og heklet den andre over nyttår.

Her prøvde jeg meg på å hekle noen tøfler med staver. Heklet i naturgarn fra Spar Kjøp, nål nr 7. Disse passet en str 41 før dem ble tovet til en str 37.

Dette er en del av Trolldrakta.

Disse vottene er mitt første flerfargingsprosjekt...samt mitt første vottepar. Spennende å se om jeg får til tommelkilen. Litt usikker på det.

Da gjenstår det bare å si GOD JUL!

5 kommentarer

Simona

22.des.2010 kl.11:55

Kjempe fine :D

Nichita Charlotte *

22.des.2010 kl.13:00

Så flink du er :-) Elsker designet ditt og særlig headeren din :-)

HappyMamma

22.des.2010 kl.13:03

Nichita Charlotte *:

takk:)

dandilion

30.des.2010 kl.16:52

Så mange fine ting du har laget :)

HappyMamma

06.jan.2011 kl.14:17

dandilion:

Takk :)

Skriv en ny kommentar

HappyMamma

HappyMamma

28, Vaksdal

Jeg er mamma til en gutt født i slutten av juli 2010. Tøybleiemamma og flaskemamma. Opprinnelig fra Vesterålen, men er nå bosatt på Vestlandet. Driver en del med hekling og strikking.

Norske blogger

bloglovin

B L O G G L I S T E N . N E T