Pjona/hekla Votter

I dag skulle jeg og Tøøybleiegutten i bursdag til en venninne så da måtte jeg mekke sammen en gave.

Hadde to nøster Alfa fra Sandnesgarn liggende så jeg ville lage noe av dem. Er lenge siden jeg har pjonet noe nå så da pjonet jeg henne et par votter. Pjoning er forresten hekling der man bare hekler kjedemasker i hovedsaklig bakerste ledd av masken. Superenkelt.

Oppskriften jeg gikk ut fra var denne: http://limpla.sprayblogg.no/1233079896_oppskrift_p_pjona_vot.html Gjorde en liten endring på tommelen sånn at den ikke ble så vid. Til garnet brukte jeg nål 7.

Fargen på bildet lyver litt. Vottene har en antydning av lilla i seg.

10 kommentarer

Kaja og Lise <33

03.des.2010 kl.21:49

Kult

komentere tilbake?
Så utrolig fine de var :) Kan ikke hekle jeg. Kan knapt sy en knapp i en genser, hehe :)

Niina

03.des.2010 kl.21:57

Kjempesøte votter! Dyktig du er, kjempefint med detalj :-)

dandilion

03.des.2010 kl.22:35

Flotte votter! En fin gave både å gi og få :)

Lilli

03.des.2010 kl.22:36

Søte (:

Bekki

03.des.2010 kl.22:48

Utrolig søte :)

frkbea

04.des.2010 kl.12:28

Så fine de var =) Koselig å gi bort hjemmelagede gaver =)

Tante Lèn

07.des.2010 kl.18:19

Du er super flink..

Den fineste gaven jeg fikk det året var Bea og Lèn vottene.. De er gode og varme :0)

Super kos i helgne forresten <3

HappyMamma

09.des.2010 kl.21:32

Takk for kommentarer:) Ble fornøyd med de vottene selv... blir nok flere v dem etter hvert:)

Tante Lèn:

Ja det var kjempekos:) Må gjentas over nyttår:) Da kan vi komme til dere:) Tøybleiegutten må jo få hilse på voffsen også!

Tante Lèn

12.des.2010 kl.15:36

Jeg og vil ha sånne votter da altså hehe...

Ja det må han jo.. Kan godt komme hit vet dere :0) Håper jeg har litt fri etter nyttår da, vet jo aldri men har nok fri innimellom iallefall...

Skriv en ny kommentar

HappyMamma

HappyMamma

28, Vaksdal

Jeg er mamma til en gutt født i slutten av juli 2010. Tøybleiemamma og flaskemamma. Opprinnelig fra Vesterålen, men er nå bosatt på Vestlandet. Driver en del med hekling og strikking.

Norske blogger

bloglovin

B L O G G L I S T E N . N E T