Tips til hekleoppskrifter

Lysglassene mine fra Home&Cottage

For en stund siden bestilte jeg meg noen hekleoppskrifter av en dame p etsy.com. N har jeg startet p noen tova herretfler/unisextfler. Engelsk oppskrift, men gr greit selv for en "nybegynner" som meg.

HERfinner du oppskriften. Koster bare en billig penge :P

Tflene hekler jeg med dobbelt ullteppegarn fra Sparkjp og bruker krok nr. 5

Bilder fra de ferdige tfflene kommer etterhvert:)

15 kommentarer

ingerslilleverden.blogg.no

29.okt.2010 kl.22:54

hr, den som kunne hekle. Blir sikkert kjempe fine, og ikke minst varme. :)

29.okt.2010 kl.22:57

Eg kan ikkje hekle, men he nettopp laga ferdig tova tffle, kjempe deilige bruke=D

HappyMamma

29.okt.2010 kl.23:10

ingerslilleverden.blogg.no:

Det er lett lre seg! G inn p garnstudio.no, der er instruksjonsvideoer. :) Lykke til

HappyMamma

29.okt.2010 kl.23:11

Anonym:

Har du strikka da eller? Har du en blogg med bilde kansje? er veldig fan av tova tfler for tiden :)

Helene Fosse

30.okt.2010 kl.00:24

fine bilder du har p bloggen :)

HappyMamma

30.okt.2010 kl.00:36

Helene Fosse:

Takk takk:)

Tante Ln

30.okt.2010 kl.12:04

Du er super flink :)

Kan ikke snne ting jeg, og neh snne videoer bare gjr meg forvirra. Er visst ikke laga for snt jeg..

Woff U

Karen

30.okt.2010 kl.15:09

S flink du er med nl og trd da :)

Pjusker no litt med det jeg ogs, men strikkeoppskrifter er jeg ikke s god p enda... iallfall ikke hvis det er mer enn to pinner henge seg opp i :)

Skal no ta lagre bloggen din jeg n, s kan jeg se nr du oppdatterer...

God helg!

*klem*

HappyMamma

30.okt.2010 kl.21:48

Tante Ln:

ta en tur hit en kveld s kan ta et kurs me d;)

HappyMamma

30.okt.2010 kl.21:51

Karen:

Takk takk:) Strikkingen min er ikke s veldig avansert enda..men det kommer seg etterhvert. Rett og vrang, king og felling holder enda en stund her i grden.

God helg :)

Tante Ln

31.okt.2010 kl.00:04

Ja det kunne kanskje vrt noe..

P strikkingen er det kingen og fellingen jeg sliter med. Hadde store planer om strikke baby-teppe til lillegutten men kom bare halvveis ca. Fr bli til neste mann hehe..

Men jeg kan brodere da.... :D

I uken som kommer har jeg masse jobb, men kanskje uken etterp??

Woff U

HappyMamma

31.okt.2010 kl.00:09

Tante Ln:

Nr du feller s strikker du jo bare to og to sammen. kingen er ikke noe vanskelig heller...men litt vanskelig forklare her :P

Bare gi en lyd nr du vil komme eller vil ha besk. Men alt strikkeutstyret er jo her s om jeg skal lre deg er det kansje best om du kommer hit.

Tante Ln

31.okt.2010 kl.11:58

ja... Hmmm... Hehe

Det blir ikke denne uken som kommer skal jobbe hele uken... Men kanskje neste uke, har ikke sett p listene enda. Men TROR jeg skal ha noen dager fri da.

Men vi kommer jo p besk igjen snart uansett, m jo kose med tantetrollet mitt sitt. hehe

Karen

02.nov.2010 kl.14:04

:) Besk i Mai hadde vrt supert, men da skal vi (hvis alt gr etter planen) til Bergen dpe prinsessen :) Hehe, s ser ut som vre veier krysses der...

Jeg trodde vi kom til ha en "gammel" baby nr vi ventet med dpen helt til Mai, men deres blir jo nesten ret den da?

Hvordan i alle dager skal vi f dem inn i dpskjolen :P

HappyMamma

02.nov.2010 kl.22:17

Karen:

Blir nok ikke dpkjole her i grden. Bunad kansje.

Grunnen er "enkel" som at jeg har to never som skal konfirmeres borgerlig. En i veterlen og en i mo i rana. Da slr vi alle 3 begivenhetene sammen. Konfen i Mo ble amme dag som i veterlen og da hadde det blitt problematisk dele familien. Dpen vr hadde blitt stusselig om vi kulle hatt den her. Dyrt reise nedover for alle sammen. Er vel derfor dere dper babyen her nede..hehe.

Skriv en ny kommentar

HappyMamma

HappyMamma

28, Vaksdal

Jeg er mamma til en gutt fdt i slutten av juli 2010. Tybleiemamma og flaskemamma. Opprinnelig fra Vesterlen, men er n bosatt p Vestlandet. Driver en del med hekling og strikking.

Norske blogger

bloglovin

B L O G G L I S T E N . N E T