Tips til hekleoppskrifter

Lysglassene mine fra Home&Cottage

For en stund siden bestilte jeg meg noen hekleoppskrifter av en dame på etsy.com. Nå har jeg startet på noen tova herretøfler/unisextøfler. Engelsk oppskrift, men går greit selv for en "nybegynner" som meg.

HER finner du oppskriften. Koster bare en billig penge :P

Tøflene hekler jeg med dobbelt ullteppegarn fra Sparkjøp og bruker krok nr. 5

Bilder fra de ferdige tøfflene kommer etterhvert:)

15 kommentarer

ingerslilleverden.blogg.no

29.okt.2010 kl.22:54

Åhr, den som kunne hekle. Blir sikkert kjempe fine, og ikke minst varme. :)

29.okt.2010 kl.22:57

Eg kan ikkje hekle, men he nettopp laga ferdig tova tøffle, kjempe deilige å bruke=D

HappyMamma

29.okt.2010 kl.23:10

ingerslilleverden.blogg.no:

Det er lett å lære seg! Gå inn på garnstudio.no, der er instruksjonsvideoer. :) Lykke til

HappyMamma

29.okt.2010 kl.23:11

Anonym:

Har du strikka da eller? Har du en blogg med bilde kansje? er veldig fan av tova tøfler for tiden :)

Helene Fosse

30.okt.2010 kl.00:24

fine bilder du har på bloggen :)

HappyMamma

30.okt.2010 kl.00:36

Helene Fosse:

Takk takk:)

Tante Lèn

30.okt.2010 kl.12:04

Du er super flink :)

Kan ikke sånne ting jeg, og neh sånne videoer bare gjør meg forvirra. Er visst ikke laga for sånt jeg..

Woff U

Karen

30.okt.2010 kl.15:09

Så flink du er med nål og tråd da :)

Pjusker no litt med det jeg også, men strikkeoppskrifter er jeg ikke så god på enda... iallfall ikke hvis det er mer enn to pinner å henge seg opp i :)

Skal no ta å lagre bloggen din jeg nå, så kan jeg se når du oppdatterer...

God helg!

*klem*

HappyMamma

30.okt.2010 kl.21:48

Tante Lèn:

ta en tur hit en kveld så kan æ ta et kurs me dæ;)

HappyMamma

30.okt.2010 kl.21:51

Karen:

Takk å takk:) Strikkingen min er ikke så veldig avansert enda..men det kommer seg etterhvert. Rett og vrang, øking og felling holder enda en stund her i gården.

God helg :)

Tante Lèn

31.okt.2010 kl.00:04

Ja det kunne kanskje vært noe..

PÅ strikkingen er det økingen og fellingen jeg sliter med. Hadde store planer om å strikke baby-teppe til lillegutten men kom bare halvveis ca. Får bli til neste mann hehe..

Men jeg kan brodere da.... :D

I uken som kommer har jeg masse jobb, men kanskje uken etterpå??

Woff U

HappyMamma

31.okt.2010 kl.00:09

Tante Lèn:

Når du feller så strikker du jo bare to og to sammen. Økingen er ikke noe vanskelig heller...men litt vanskelig å forklare her :P

Bare å gi en lyd når du vil komme eller vil ha besøk. Men alt strikkeutstyret er jo her så om jeg skal lære deg er det kansje best om du kommer hit.

Tante Lèn

31.okt.2010 kl.11:58

Å ja... Hmmm... Hehe

Det blir ikke denne uken som kommer skal jobbe hele uken... Men kanskje neste uke, har ikke sett på listene enda. Men TROR jeg skal ha noen dager fri da.

Men vi kommer jo på besøk igjen snart uansett, må jo kose med tantetrollet mitt sitt. hehe

Karen

02.nov.2010 kl.14:04

:) Besøk i Mai hadde vært supert, men da skal vi (hvis alt går etter planen) til Bergen å døpe prinsessen :) Hehe, så ser ut som våre veier krysses der...

Jeg trodde vi kom til å ha en "gammel" baby når vi ventet med dåpen helt til Mai, men deres blir jo nesten året den da?

Hvordan i alle dager skal vi få dem inn i dåpskjolen :P

HappyMamma

02.nov.2010 kl.22:17

Karen:

Blir nok ikke dåpkjole her i gården. Bunad kansje.

Grunnen er å "enkel" som at jeg har to nevøer som skal konfirmeres borgerlig. En i veterålen og en i mo i rana. Da slår vi alle 3 begivenhetene sammen. Konfen i Mo ble amme dag som i veterålen og da hadde det blitt problematisk å dele familien. Dåpen vår hadde blitt stusselig om vi kulle hatt den her. Dyrt å reise nedover for alle sammen. Er vel derfor dere døper babyen her nede..hehe.

Skriv en ny kommentar

HappyMamma

HappyMamma

28, Vaksdal

Jeg er mamma til en gutt født i slutten av juli 2010. Tøybleiemamma og flaskemamma. Opprinnelig fra Vesterålen, men er nå bosatt på Vestlandet. Driver en del med hekling og strikking.

Norske blogger

bloglovin

B L O G G L I S T E N . N E T